HFX® Aditiv pentru combustibili lichizi reziduali
Îmbunătăţeşte combustia Creşte temperatura flăcării Curăţă depunerile şi previne formarea altora Previne formarea de emulsii vâscoase şi stratificarea lor Elimină apa Reduce emisiile de CO şi SO3
HFX® este un compus echilibrat format dintr-un dispersant organic, un detergent, și un agent tensioactiv amestecate cu un catalizator ce îmbunătăţeşte combustia, într-o bază pură de hidrocarbură. Fiecare aditiv din acest compus este conceput pentru a îmbunătăţi caracteristicile combustibilului în care este adăugat.
HFX® este destinat a fi folosit pentru combustibilii utilizaţi:
- la cazanele de încălzire, de generare curent electric, producere apă caldă sau abur
- pentru propulsia navelor maritime
- pentru propulsia locomotivelor
Cum acţionează HFX®?
Fluiditatea combustibilului depozitat în vase de stocare este îmbunătăţită de un dispersant organic aflat în compoziţia HFX®.
Formarea de emulsii vâscoase şi stratificarea lor, fenomene ce apar adesea, sunt reduse foarte mult. Dispersând lanţurile lungi din hidrocarburile grele, le împiedică să se decanteze sub formă de nămol. Rezervoarele, liniile de alimentare, duzele şi componentele din zona de pre-aprindere rămân curate fără nămol şi depozite.
Varnisurile, gumele și depozitele de carbon sunt reduse de detergenții conţinuţi de HFX®.
Aceste depozite, ce pot apărea în zona de pre-aprindere şi de post-aprindere, sunt reduse. Curăţând şi lăsând componentele sistemului şi suprafeţele de ardere curate, HFX® îmbunătăţeşte performanţele sistemului.
Apa din combustibilii reziduali este trecută prin sistemele de livrare şi de aprindere, din cauza agentului tensioactiv continut de HFX®.
Tensiunea de suprafaţă a condensului şi a apei libere este redusă (lucru dovedit prin teste ştiinţifice), permiţându-i să treacă prin sistemul de atomizare a combustibilului de la duzele arzătorului. Aceasta inhibă coroziunea în sistemul de stocare şi de ardere a combustibilului şi ajută la procesul de combustie.
Formarea de zgură, SO3 şi excesul de aer sunt ameliorate de catalizatorul organic din HFX® care îmbunătăţeşte combustia, ducând la economii semnificative în consumul de combustibil.
Catalizatorul de combustie este o soluţie de compuşi organici, dizolvată într-un solvent pur de hidrocarbură, ceea ce le face mixable cu combustibilul. Aceşti ioni organici dizolvaţi în soluţie provoacă arderea mai rapidă şi completă a combustibilului și duc la reducerea semnificativă a acţiunii corozive a conţinutului ridicat de sulf, vanadiu şi sodiu din combustibil.
Controlul depunerilor în timpul procesului de ardere este efectuat de catalizatorul organic. Acest catalizator schimbă natura oxizilor de vanadiu formaţi în timpul procesului de ardere. Pentaoxidul de vanadiu, care are un punct de topire relativ scăzut, este cauza principală a formării zgurii în camerele de combustie. În formă lichidă sau topită, acționează ca un liant și un agent coroziv puternic. Catalizatorul organic din HFX® reacționează cu vanadiul pentru a forma vanadati cu un punct de topire ridicat care se depozitează în formă uscată friabilă, inhibând astfel formarea de zgură de vanadiu topită.
În plus, depozitele existente ce conțin vanadiu vor fi desprinse şi astfel curăţate în câteva săptămâni, prin acţiunea vaporilor catalizatorului din HFX® .
Cum reduce catalizatorul organic din HFX® emisiile de SO3, cauza principală a ploilor acide?
Când pentoxidul de vanadiu topit este prezent, acţionează ca un catalizator pentru a schimba SO2, în prezenţa unui exces de aer, în trioxid de sulf (SO3), care apoi se combină cu umezeala, pentru a forma acid sulfuric. Acesta, desigur, are un efect coroziv foarte puternic pe suprafețele metalice şi dăunează mediului înconjurător. Forma uscată, friabilă de vanadati este depusă mult mai puțin pe suprafeţele din camera de combustie, reducând astfel substanţial conversia SO2 în SO3. Adiţional, îmbunătăţirea raportului SO2 / SO3 poate fi făcută prin reducerea excesului de aer. Capacitatea lui HFX® de a îmbunătăţi combustia va permite ca cerinţa de aer necesar arderii să fie redusă. Mai puţin aer (prin urmare mai puțin oxigen neutilizat în procesul de aprindere) conduce la reducerea formării de SO3.
Combinația de dispersanţi, detergenți, agenți tensioactivi, precum și catalizatorul de îmbunătăţire a combustiei din HFX® determină scăderea emisiilor periculoase şi un consum eficient de combustibil.
Un necesar de aer mai mic și o ardere mai eficientă a stocurilor de combustibil conduce la economii semnificative. Capacitatea de îmbunătățire a procesului de ardere a lui HFX® conduce la reducerea volumului necesar arderii. Acest lucru ajută la depășirea pierderilor de căldură prin reducerea vitezei la nivelul suprafețelor de încălzire.
Beneficii
Zona de pre-aprindere – de la rezervorul de stocare până la arzător
Zona de ardere – de la arzător la coş
Testele de laborator confirmă valoarea HFX®
Testele de ardere efectuate, verificate şi într-un cadru de laborator, au demonstrat o reducere semnificativă a reziduurilor nearse şi creșterea cantităţii de căldură eliberată de combustibil.
Evaluarea efectelor catalizatorului de combustie pe cenușă și reziduuri
Pentru a evalua efectele catalizatorului organic de combustie pe cenușă și reziduuri, eșantioane măsurate de combustibili netrataţi si trataţi cu HFX® au fost arse într-o cameră de ardere în care aerul a fost introdus la presiunea atmosferică.
Reziduurile nearse au fost apoi colectate și cântărite. A fost determinat apoi punctul de topire al acestor reziduuri. Procentul de reziduuri nearse era de 10,1% pentru eşantioanele netratate față de 6,5% pentru probele tratate cu HFX®. Punctul de topire al cenuşei a fost 700°-760°C pentru combustibilul netratat şi 1040°-1200°C pentru combustibilul tratat.
Aceasta a dus la o creștere de aproape 50% a punctului de topire al reziduurilor și indică faptul că reziduul va fi uscat și nu aderă la suprafeţele din zona de ardere.
Evaluarea catalizatorului de combustie în ce priveşte cantitatea de căldură eliberată.
Un test tipic pentru a ilustra creșterea cantităţii de căldură eliberată este testul cu o bombă calorimetrică cu oxigen (Parr). Scopul acestui test este de a compara rata de ardere şi cantitatea de căldură eliberată pentru combustibilul netratat şi cel tratatat cu HFX®. Cantitatea de oxigen a fost modificată pentru a aproxima oxigenul disponibil într-un arzător tipic. Un eşantion de combustibil netratat a fost ars, iar rata de creştere a căldurii înregistrate. Acelaşi combustibil a fost tratat cu o doză măsurată de catalizator de combustie utilizat în produsul nostru şi testul a fost repetat.
În timpul testului, atunci când combustibilul netratat a fost ars, au rezultat reziduuri lipicioase şi gumoase. Când combustibilul tratat a fost ars, aceste reziduuri nu au fost găsite şi cantitatea de carbon a fost redusă foarte mult.
Din figura alăturată se poate vedea creşterea de căldură eliberată în cazul combustibilului tratat. Ea poate fi calculată prin metoda integrală pentru a determina diferenţa între două curbe. Acest calcul indică faptul că aproximativ 14,6% mai multă căldură a fost obţinută de la combustibilul tratat cu catalizatorul nostru de combustie.
Panta curbelor de creștere a temperaturii indică rata de ardere. Viteza de creştere a căldurii în datele de mai jos este 0,15°/secundă pentru combustibilul netratat, iar combustia 0,025°/secundă pentru combustibilul tratat, indică o creştere de aproximativ 60% a ratei de combustie.
Concluzia generală din aceste date ilustrează eficacitatea HFX® .
Aflați cum vă poate ajuta HFX®
Utilizările variate ale multor clase de combustibili petrolieri din întreaga lume presupune adptarea HFX® astfel încât să rezolve orice nevoie. Zynergo este pregătit pentru consultanţă tehnică şi pentru formularea unui răspuns la probleme de performanţă specifice. Vă rugăm să ne contactaţi la office@zynergo.com cu privire la orice întrebări despre HFX® sau alte produse ale noastre.